Allahuakbar
But now those lonely lullabies, Just dampen my tired eyes,
Because I cant forget you.
Lelah Mengejar
Sunday, September 15, 2013 | 12:55 AM | 0 comments
photo credit: Thomas Leuthard via photopin cc


Lelah.
Lelah mengejar sang pelari.
Lelah mengejar sang pelari yang sombong.

Dulu,
bila aku aku kejar, kau berhenti, 
menyapa aku, mengapa aku mengejar?
Lantas, aku berkata,
Aku ingatkan aku mengejar sebuah permata,
Dan aku ingin memiliki ia. 

Sekarang, 
bila aku mengejar, kau tidak berhenti.
Malah semakin jauh.
Semakin jauh dari pandangan ku ini.
Aku tak berdaya.
Aku lelah. 
Penat.

Bila aku memanggil, kau tidak dengar. 
Kenapa? 
Kenapa? 
Kenapa? 

Bila sampai masanya.
Jantung aku ini berhenti.
Aku akan memanggil orang lain.
Untuk terus mengejar dirimu. 
Semoga ia dapat mendakap dirimu.


Labels:


Older Post