Allahuakbar
But now those lonely lullabies, Just dampen my tired eyes,
Because I cant forget you.
Gagal Semester Pertama
Tuesday, November 20, 2012 | 2:48 AM | 0 comments
photo credit: Wired Photostream via photopin cc



Ya Allah ! Aku malu Ya Allah ! Aku malu dengan ibu bapa aku , adik beradik aku , kawan - kawan aku , aku malu dengan diri sendiri , aku juga malu dengan Mu Ya Allah ! Kenapa hidup aku selalu ditembusi dengan kegagalan Ya Allah ? Adakah aku antara manusia yang tak layak untuk berada di muka bumi ini ? Hmmmm ... Result exam semester 1 sudah pun keluar dan sudah tentu lah jawapannya , aku gagal . Ye , gagal lagi . Gagal dan gagal dan gagal lagi . Bila aku akan menemui kejayaan yang boleh membuatkan hati aku berasa puas dan hati ibu bapa aku puas . Bila ?!!!!   


Terasa masa hadapan aku makin suram bila melihat kembali result aku . Aku tiada peluang dalam bidang akademik . Aku pasti . Tapi disebabkan ibu bapa yang ingin melihat kejayaan anaknya , aku terpaksa akur tanpa membuat bantahan . Aku sebenarnya tidak teringin lagi untuk berada di arena akademik dan peperiksaan ini . Kerana aku tahu pengakhirannya pasti akan mengecewakan aku . Aku tahu , aku cukup tahu !   



Bila memikirkan ingin membuat sesuatu yang lain , pasti akan dikritik hebat oleh ibu bapa aku , aku pasti . Mungkin ayat ini akan keluar , "mu ingat mu bereti belajar mu buleh berjayo ko?" aku pasti ayat ini akan terpacul keluar dari mulut ibu ku . Kritikan sebegini lah  yang akan membuatkan kita hanyut dan terus berfikiran negatif . Ahhh ! Aku tak tahu lagi macam mana nak cakap . Kusut kepala aku memikirkan perihal result ini . Ya Allah , tenangkanlah dadaku Ya Allah ... Allahuakbar ... Tunjukkan lah kepadaku jalan yang boleh membuatkan aku gembira . Jalan yang benar .

Labels:


Older Post | Newer Post