Allahuakbar
But now those lonely lullabies, Just dampen my tired eyes,
Because I cant forget you.
Engkau Pandai, Aku Bodoh.
Tuesday, August 6, 2013 | 6:09 AM | 0 comments


  Bangga mengatakan yang engkau lagi pandai, dan begitu bangga lagi mengatakan bahawa aku seorang yang bodoh. Maka, izinkan aku berdiri dan memberi beribu tepukan di atas kebijaksanaan otak engkau dalam menuding jari mengatakan aku bodoh.


   Ye, engkau memang pandai dalam akademik, tapi sudah cukup berkuasakah engkau untuk menuding jari kepada aku dan mengatakan yang aku ini bodoh? Ingat, orang yang engkau tuding ini juga punya perasaan walaupun adik-beradik. 


   Sudah berlagak dengan kepandaian mencerap ilmu dengan pantas, dan menterjemahkan ilmu itu ke atas kertas. Belum lagi mendapat ilmu sihir. Mungkin kau akan lagi berlagak. Malah mungkin akan mencabar kuasa Tuhan. 


   Aku berpikir engkau tidak merasai dan bersyukur dengan nikmat yang Allah bagi dekat kau. Nikmat pandai dalam akademik. Renunglah kembali siapa yang memberikan kepandaian itu kepadamu. Sudah tentu ALLAHUAKBAR. 


"Ijazah terbaik itu datangnya dari jalanan"


Labels:


Older Post | Newer Post